תכירו: ארגז כלים לבעלי עסקים חדשים

6WtBNUN
26.12.2019 1243 [email protected]

אפריל 2018, תחילת הדרך שלי כיזם ומנהל מדיה לבעלי עסקים קטנים. מצאתי את עצמי טובע באתגרים השונים של הקמה, ניהול, ושיווק העסק בעצמי – עד שממש לא ידעתי איך אשרוד עם עסק קטן, כאן בישראל. להפתעתי, את כל הפתרונות השונים מצאתי באינטרנט: מערכת להפקת חשבוניות דיגיטליות, כלים לניהול זמן, אתר לעיצוב לוגו, מערכת CRM לניהול לקוחות, אתרי אחסון ודומיינים, ואפילו כלי דיגיטלי להכנת תכנית עסקית.

היום, יותר משנה וחצי אחרי, שִׁחזרתי את הצעדים שלי וקִבצתי אותם לארגז כלים לבעלי עסקים חדשים. הוא מרכז בתוכו את כל הפתרונות הדיגיטליים שהשתמשתי בהם מהיום שהקמתי את העסק שלי ועד היום. בגלל זה, בין אם הקמתם את העסק השבוע, לפני חודש או בשנה האחרונה, המטרה היא שתשמרו אצלכם את הארגז, וכשתתקלו בבעיה חדשה – תפתחו אותו ותוציאו את הכלים שאתם זקוקים להם. 

אני זוכר שעוד בימים הראשונים, כשישבתי בין 4 הקירות של המשרד בקרית אתא, הראש שלי היה עמוס באינסוף מחשבות, רעיונות, ומשימות. הבנתי שבשביל שאנהל את הזמן בצורה אפקטיבית יותר אני חייב לרשום הכל בצורה מסודרת ומאורגנת.

וככה מצאתי את Trello, מערכת פשוטה וידידותית לניהול משימות, זמן ופרוייקטים:

✦ בשלב הראשון, הקמתי בה לוחות שונים עפ”י נושאי העבודה שלי.
✦ בהמשך, הכנסתי לכל לוח את הכרטיסיות הרלוונטיות לו ומתחתיהן את המשימות השונות.
✦ בלוח שקראתי לו ‘טיפול בלקוחות’ לדוגמא, חילקתי את הכרטיסיות כך: בטיפול, דחופים, למעקב וְ בנק משימות.
✦ לסיום, בכל כרטיסייה רשמתי את המשימות השונות שיש לבצע.

בנוסף ל-Trello צירפתי גם את יומן Google למשימה: חילקתי את נושאי העבודה השונים שלי לימים שונים בשבוע. זה עזר לי לנצח (לפחות לזמן מסויים) את האויב האכזר ביותר של העצמאיים – ניהול הזמן האישי .

בתוך חודש הלו”ז שלי כבר תִקתק. ידעתי מה המשימות שלי בכל פרוייקט, ומה התכנון שלי לכל שעה ביום. למרות זאת, המחשבות חזרו להציק: מה התכנון שלי לחודש הבא? מה היעדים שלי עד לסוף השנה? כמה כסף אני שואף להרוויח בכל חודש? איפה אני רוצה להיות בעוד 5 שנים מהיום?

אני צריך תכנית עסקית הבנתי. אבל איך מנסחים וכותבים אחת כזו? בשלב הזה בטח שלא יכלתי לשלם ליועץ עסקי שמומחה בכתיבת תכניות שכאלו.

בשיטוטיי באינטרנט מצאתי את Liveplan, כלי דיגיטלי לכתיבת תכנית עסקית. הוא מציע דרך מהנה במיוחד לניסוח התכנית: הצגה של שאלות ענייניות (כמה עשרות) שקשורות אלינו ולעסק שלנו. בסופו של דבר התכנית שמתקבלת היא אוסף התשובות שלנו בשלבים השונים, בתוך מסמך אחד מהודק ומסודר.

בזמנכם הפנוי אני ממליץ שתקראו:
למה את והעסק שלך חייבים תכנית עסקית >>

בין הלילות הלבנים של אותה תקופה מצאתי עבודות מזדמנות פה ושם, והכספים הראשונים החלו להתגלגל לחשבון הבנק שלי. החלטתי שאני אפיק עבורן חשבוניות וקבלות דיגיטליות, ולא אתלוש פתקים מהפנקס הישן והמוכר. ערכתי מחקר מקיף בין המערכות השונות שקיימות בישראל לניהול חשבונות דיגיטלי. אחרי שעות רבות של השוואות בחרתי ב-Ezcount שממשק הניהול שלה בעברית, פשוט להבנה וידידותי מאוד למשתמש החדש.

בשֶׁצב קֶצב, העניינים התחילו להתחמם: ניהלתי קמפיינים עם תקציבים שמנים, הקמתי אתרים, ועבדתי מול לקוחות, ספקים ונותני שירותים. קלטתי פתאום שהעסק גָּדֵל, אני גָּדֵל, ודי. אני חייב לוגו. לצערי התכנית העסקית לא “הרשתה” לי להוציא מקופת העסק 1,500 שקלים לעיצוב לוגו, וכך קרה שפניתי שוב לידידו הטוב של האדם (אחרי הכלב), האינטרנט.

בחיפושים השונים מצאתי מערכות מדהימות לעיצוב לוגו לעסק בעצמך. הטובה ביותר לדעתי הייתה Logoster(אני מבהיר: נכון להיום בעיניי אין שום תחליף דיגיטלי לעיצוב לוגו של בעל או בעלת מקצוע. אני ממליץ על פתרון דיגיטלי כשזה נובע משיקולים כלכליים בלבד).

התהליך ב-Logoster מורכב ממספר שלבים, ביניהם הכנסת שם העסק, סלוגן ואלמנטים נוספים שחשובים לנו. אחרי שמכניסים אותם למערכת מקבלים מספר אפשרויות שונות של לוגואים מעוצבים. לסיום אפשר לשנות צבעים, להוסיף טקסטים, תמונות ואלמנטים נוספים, עד שנקבל את הלוגו שדמיינו. התהליך כולו לוקח פחות מעשרים דקות.

פִּתחו את ארגז הכלים לבעלי עסקים חדשים >>

בתוך שנה מיום הקמת העסק כבר עבדתי עם עשרה לקוחות קבועים. הפניתי פרוייקטים גדולים למיקור חוץ וקיבלתי בעצמי גם עבודות מספקים אחרים. הדברים התחילו לנוע בקצב שהיה מהיר לי מדי, והרגשתי שאני מסתחרר. בשביל לא לתת לאי הסדר לנצח גייסתי לצידי כוח עוצמתי: מערכת CRM לניהול לקוחות.

המערכת שבחרתי היא של חברת Mybusiness הישראלית. בניגוד למערכות גדולות אחרות של CRM, ניהול הלקוחות שלהם מותאם לבעלי עסקים קטנים בישראל. מצד אחד המערכת לא מורכבת מדי, ומהצד השני תמצאו בה כל מה שאתם מחפשים. היא מאפשרת מעקב אחרי הלקוחות, ניהול לידים, חיבורים לכלים אחרים, והכי כיף – הממשק כולו בשפה העברית.

לא בטוחים מה מערכת ניהול הלקוחות שאתם זקוקים לה? בדקו בעצמכם:
יצאתי לבדוק וחזרתי עם מסקנות: אלו 6 הכלים הטובים ביותר לניהול לקוחות.

במרץ 2019, הגיע הרגע שחיכיתי לו זמן רב: האתר שלי סוף סוף מוכן. ומה שזה אמר בעצם – יש לי 2 משימות מידייות לטפל בהן: מציאת כתובת לאתר (דומיין) וחיבור שלו לשרת.

את הדומיין רכשתי באתר Bluehost, מאגר הדומיינים הגדול ביותר בעולם. הוא פשוט לתפעול, זול מעט ממאגרים אחרים, וקל מאוד לבצע בו את הקישור הטכני לאתר.

כשחשבתי על שירותי האחסון לאתר, חיפשתי פתרון שמתאים ב-100% למערכת WordPress בה נבנה האתר שלי. ככה הגעתי אל Upress, חברה ישראלית שמתמחה באחסון אתרי WordPress. המחירים נוחים, התמיכה הטכנית ושירות הלקוחות יוצאים מן הכלל, ו-0 תקלות בשרתים עצמם.

להקים עסק קטן חדש בישראל ולהצליח גם לעמוד בכל המשימות הנלוות אליו, זה לא דבר פשוט בכלל. לפחות מעכשיו יש לכם ארגז כלים דיגיטלי שיעזור בצעדים הראשונים, הימים הפחות טובים, והעיינים השורפות אחרי הלילות הלבנים.

בהצלחה!

טוב. מה עוד?

גלו את ארגז הכלים המלא לבעלי עסקים חדשים כאן.
עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק: Toolz – ארגז כלים דיגיטלי כאן.
צרו איתנו קשר אם יש לכם הצעה לשיפור / שאלה / רעיון לשת”פ.
הצטרפו אל בלוג מאחורי הכלים בתפריט התחתון באתר.

**גילוי נאות: הפתרונות הדיגיטליים הקיימים באתר, ושמופיעים במאמר ובתכנים האחרים, נמכרים באתר במסגרת ‘תכנית שותפים’. כלומר אנו זוכים לתגמול על כל מכירה שמתבצעת דרך הפנייה שלנו לרכישה. 

 


 

הכותב
קוראים לי רז גימפל. נולדתי ב-1995. אני יזם, משווק וקופיירטר (חושב ככה לפחות) ויש בי תשוקה בלתי נגמרת לפתרון בעיות דרך יצירת עולמות דיגיטליים חדשים.

הקמתי את Toolz כי אני מאמין שבעלי עסקים קטנים בישראל חייבים כלי עזר, בשביל לשווק ולנהל את העסק שלהם בצורה טובה יותר.

בא לך שנדבר על האתר? אפשר גם על פילים או זוחלים חסרי חוליות, העיקר שנשקש לנו. תשלח לי מייל [email protected] אני עונה סופר דופר מהר.